Insures Belgium is een professionele verzekeringsmakelaar die al meer dan 20 jaar actief is. De activiteit van ons bureau bestaat uit het verstrekken van advies over verzekeringscontracten, het presenteren of aanbieden van verzekeringscontracten, of het uitvoeren van andere voorbereidende werkzaamheden voor de afsluiting van deze contracten, of het bijdragen aan het beheer en de uitvoering ervan.
Het bureau is vastbesloten de geldende wetgeving na te leven. In dit verband volgt het de fundamentele wet van de distributie, die inhoudt dat de belangen van de klanten worden gewogen door op een eerlijke, rechtvaardige en professionele manier te handelen.
De zorgplicht van ons bureau bestaat erin het voorstellen van contracten die voldoen aan de vereisten en behoeften van de klanten.
Alle verplichte precontractuele informatie kunt u vinden in de verzekeringsdistributiekaart, evenals de details met betrekking tot de verwerking van uw persoonsgegevens onder het tabblad Privacy.
Ons bureau is verplicht zich te houden aan de gedragsregels “AssurMiFID” zoals bepaald in de wet van 30 juli 2013, die gericht is op het versterken van de bescherming van gebruikers van financiële producten en diensten, evenals de bevoegdheden van de Autoriteit voor Financiële Diensten en Markten, en verschillende andere bepalingen. Dit omvat het koninklijk besluit van 21 februari 2014 betreffende de toepassing van de artikelen 27 tot 28bis van de wet van 2 augustus 2002 inzake het toezicht op de financiële sector en financiële diensten, evenals het koninklijk besluit van 21 februari 2014 over gedragsregels en regels met betrekking tot het beheer van belangenconflicten, die zijn vastgesteld op basis van de wetgeving in de verzekeringssector. Informatie over hoe ons bureau deze gedragsregels naleeft (waaronder ons beleid inzake belangenconflicten) is te vinden op onze website
Conform de wettelijke bepalingen maakt ons bureau gebruik van zijn website om bepaalde informatie aan zijn klanten te verstrekken. Het gebruik van een website om een klant te informeren wordt als geschikt beschouwd, indien bewezen wordt dat de klant regelmatig toegang heeft tot internet. Het verstrekken van een e-mailadres als communicatiekanaal voor de afhandeling van zaken met ons bureau vormt het bewijs van dergelijke regelmatige toegang.
De kwaliteit van onze diensten hangt af van de kwaliteit van de informatie die u ons verstrekt. Daarom is het belangrijk dat u ons bureau zowel vóór de afsluiting van een verzekeringscontract als tijdens de looptijd van het contract correcte en volledige informatie verstrekt. Indien u onjuiste of onvolledige informatie verstrekt, kan ons bureau niet aansprakelijk worden gesteld voor de gevolgen die hieruit voortvloeien. In het kader van onze diensten ontvangt u verschillende documenten van ons bureau. Het is uw verantwoordelijkheid om deze documenten aandachtig te lezen, en ons bureau staat tot uw beschikking voor eventuele uitleg of opmerkingen. In elk geval is het uw verantwoordelijkheid om te verifiëren of de documenten die u worden voorgelegd, voldoen aan uw eisen en behoeften. Zorg ervoor dat de verstrekte documenten correct zijn en meld eventuele afwijkingen
Ons bureau heeft als doel zijn klanten tevreden te stellen. Bij een probleem of vraag staat ons bureau voor u klaar. Als u een klacht heeft over onze dienstverlening die we niet in onderling overleg hebben kunnen oplossen, kunt u contact opnemen met de Ombudsman Verzekeringen, gevestigd aan Square de Meeûs 35, 1000 Brussel – Tel 02/547.58.71 – Fax 02/547.59.75 – info@ombudsman.as – www.ombudsman.as.
Elke partij, ons bureau en u als klant, verplicht zich om vertrouwelijke informatie over de andere partij die zij in het kader van deze samenwerking hebben verkregen, niet aan derden te onthullen, behalve de informatie die aan derden moet worden verstrekt voor de goede uitvoering van het contract (bijvoorbeeld verzekeraar, herverzekeraar, expert, enz.) en de wettelijke uitzonderingen
Met de wens om bij te dragen aan de bestrijding van het witwassen van geld en de financiering van terrorisme, en in uitvoering van de wet van 11 januari 1993 betreffende de voorkoming van het gebruik van het financiële systeem voor witwassen van geld en financiering van terrorisme, verplicht u zich om de vragen van ons bureau te beantwoorden en de vereiste documenten op eerste verzoek te verstrekken.
Deze voorwaarden worden beheerd en geïnterpreteerd conform het Belgisch recht.
Heb je nog vragen of wil je meer details?
Neem gerust contact met ons op en we helpen je graag verder.
Insures Belgium
Rue Vilain XIIII 53/55
1000 Brussels
02/268 21 80
FSMA: 0460.561.938
KBO: BE0460.561.938
Copyright 2025 Insures Privacy – Cookie policy – Wettelijke vermeldingen – Klokkenluidersmelding – Bedrijfsprofiel
Website door Lead On